close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רבנים יקרים אתם לא רלוונטיים לחיים שלנו

אסף גולןכז סיוון, תשעג05/06/2013

דעה- הרבנים אינם עוסקים בדברים שבאמת חשובים לקהל שלהם, אלא בדברים רחוקים ושוליים. אפילו הרווקות המאוחרת...

תגיות:
חייזר מהמאדים, או אפילו סתם גוי שהיה עובר השנה גיור, שהיה בוחן את הפרסומים המרכזיים של רבנים שונים בעיתונות המגזר הדתי
היה מתרשם שהבעיות היחידות של המגזר הזה באוכלוסייה הן: רווקות מאוחרת, חוסר קשר עם הציבור החילוני, הרבנות הראשית וזהות הרבניים הראשיים וכן שאלת ההומוסקסואליות של רוב הצעירים הדתיים. בעיות אחרות כמו סתם קשיים אמוניים, חוסר קשר עם בורא העולם, פחד מהניכור של העולם המודרני ועוד סתם סוגיות מרכזיות בחיים של רובנו היו נתפסות אצלו הזה כשוליות וכלא משמעותיות.
במילים אחרות, לו חיינו היו נמדדים על פי מאמריהם של רבני המגזר בתקשורת, עולמנו היה שונה מאד מהעולם אותו אני פוגש בתוך עצמי, כשיש לי זמן לחשוב קצת בתוך מרוץ החיים המטורף בו אנו חיים, ופוגש גם אצל חברי בבית הכנסת השכונתי שלנו.
כן, משום מה, הגיע הזמן להזכיר לכותבים הרבים והשנונים שלנו, שלמדו ככל הנראה שנים רבות בישיבות שונות (קו,עיגול, משולש תקיפו בעצמכם) שגם לאדם הפשוט יש בעיות. בעצם הרבה מאד בעיות. למרבה הצער בעיות אלו נדחקות הצידה לטובת דברי תורה נוצצים על הקשיים והחטאים של אברהם אבינו ושרה אשתו, חטאי דוד המלך ועוד. יש גם דברי תורה שתוקפים את ישיבות הקו ולהפך או שהרב סתם רוצה להרשים את קהלו ביכולתו הרטורית המדהימה. אלא שרב כזה, ותודו רובכם כאלו, מפספס את הקהל.

נכון כולנו רוצים סיפור טוב, אבל עליית המע"מ באחוז וקיצוץ קצבאות הילדים פוגעים בחיים ובמילא בקשר שלנו עם בורא העולם הרבה יותר. באותה צורה חשוב לנו להיות נאורים ולקבל את השונה מכל סוג מין ונטייה אבל הקושי שלנו עם הילד שצריך ריטלין, שמתוסכל מהאלימות בבית הספר, שמקנא בחבר על בגד או נעל יפים ויקרים יותר בוערים הרבה יותר. נכון אנחנו מתביישים לדבר על הקשיים שלנו. מי רוצה להודות שהוא רב עם אשתו או חמותו, שהוא צועק לפעמים על ילדיו כשלא צריך. מי רוצה לדבר על קשיי הפרנסה שלו שטורדים את מנוחתו בלילה כל יום ושבגללם הוא שוקל לקחת תרופות הרגעה טבעיות, אבל הנושאים האלו הם מה שממלא את רוב הזמן שלנו, ולמרבה הצער נראה שבהם שכחתם, רבנים יקרים, לעסוק.
השכחה הזו לא מקרית, קשה מאד לדבר על נושאים כאלו שאינם נוצצים או מעוררים עניין. צריך להשקיע הרבה יותר בהכנה אליהם ואולי גם קצת ללמוד פסיכולוגיה ואפילו חלילה להיחשף באמת מבחינה רגשית. אבל כל עוד שלא תתמקדו בג'יפה הזו שמעניינת את רובנו, אז תשכחו מאתנו. נמשיך להקשיב לדרשות שלכם אפילו נחייך ונחמיא לאגו שלכם אבל את ההחלטות החשובות בחיים נעשה בלעדיכם. בלי בכלל לספור אתכם כפקטור. וזו אגב הסיבה המרכזית לנפילה הרוחנית של הדור האחרון.
המנהיגים הרוחניים מתעסקים בפוליטיקה רוחנית כשהם שוכחים מה הבעיות האמיתיות של צאן מרעיתם.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה